حمایت از کالای ایرانی | پنج‌شنبه، ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

برگزاری کارگاه آینده پژوهی در رسانه - روابط عمومی

 

 



کارگاه آموزشی کاربرد آینده پژوهی در رسانه با حضور مدیران صدا و سیمای مرکز قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی صدا و سیمای مرکز قم؛ کارگاه آموزشی کاربرد آینده پژوهی در رسانه با هدف ارتقای سطح دانایی، توانایی و نگرش فراگیران با مقوله آینده پژوهی در سطح مدیران صدا و سیمای مرکز قم در حیطه شناختی و مهارتی در سالن شاهدان آسمانی این مرکز برگزار شد.

این دوره 8 ساعته به ضرورت مباحثی همچون بررسی مفهوم آینده و ضرورت توجه به آن، تعاریف آینده پژوهی و آینده پژوه و تبیین ویژگی‌های آن، پیش بینی و آینده نگاری سنت‌های اصلی آینده پژوهی، گام‌های فرآیند آینده پژوهی، مروری بر روش‌های پرکاربرد آینده پژوهی، دستاورد‌های آینده پژوهی برای سازمان‌ها و آینده پژوهی در رسانه و آشنایی با روش طراحی چشم انداز زیر نظر دکتر عبدالمجید کرامت زاده با هدف کسب آمادگی پیش دستانه در شرایط پیدا و پنهان و ایجاد رهیافتی روش‌مند در پیش بینی فرصت‌ها و تهدیدها  برگزار شد.

در این دوره به معرفی برخی از روش‌های پرکاربرد مورد استفاده در آینده پژوهی همچون روش‌های دیده بانی آینده، دلفی، واکاوی روندها، سناریو پردازی، چشم انداز سازی، نقشه راه، پس نگری، مدل سازی و شبیه سازی در رسانه پرداخته شد.

آدرس کوتاه :