جهش تولید | دوشنبه، ۱۸ فروردین ۱۳۹۹

ترش آبک

ترش آبک


نام غذا: ترش آبک
منطقه طبخ غذا: روستای نایه

مواد تشکیل دهنده:
لوبیا قرمز: 200 گرم (2 پیمانه)
آلو ترش: 200 گرم
برگه ترش: 200 گرم
پیاز: 100 گرم (یک عدد متوسط)
گردو: 100 گرم
کشک رقیق شده: یک لیوان
روغن: 1 تا 2 قاشق غذا خوری

روش پخت:

ابتدا پیاز را در کمی روغن تفت می دهیم و به آن لوبیای پخته شده آلو ترش و کشک را اضافه می کنیم. هنگام خوردن مغز گردو خرد شده را به آن می افزاییم.

و اما چند نکته:

به جای سرخ کردن پیاز، آن را تفت می دهیم.

بهتر است حبوبات مورد استفاده در طبخ آش 6 تا 8 ساعت قبل خیسانده شود و آب آن دور ریخته شود تا از ایجاد نفخ پس از صرف غذا جلوگیری شود
از کشک پاستوریزه، کم چربی و کم نمک استفاده می کنیم.


نظر متخصصین تغذیه:

گردو حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است و مصرف آن فرد را در برابر حمله قلبی محافظت می کند. هم چنین باعث رشد و تکامل مغز و سیستم عصبی جنین و افزایش بهره ی هوشی کودکان می گردد.
 
دانسیته ی انرژی این غذا بالاست و تقریبا 45 درصد کالری مورد نیاز یک فردز بزرگسال را تأمین می کند و در نتیجه مصرفی این غذا به افراد داریا اضافه وزن کم تر توصیه می شود.
 
این غذا منبع غنی از آهن غیر هم است و 92 درصد نیاز روزانه یبک فرد بزگسال به آهن و 42 درصد نیاز روزانه به روی را تأمین می کند. همچنین به علت وجود برگه و آلو ترش از منابع ویتامین c هستند، سبب افزایش زیست دسترسی و کارایی جذب آهن غیرهم نیز می شود.
 
این غذا 56 درصد نیاز روزانه به پروتئین را در یک فرد بزرگسال تأمین می کند و با توجه به محتوای انرژی بالا برای افراد دچار سوء تغذیه پروتئین انرژی بسیار مفید است.


آدرس کوتاه :
رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.