رونق تولید ملی | سه‌شنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۸

توجه به نیاز‌‌سنجی مخاطبان در برنامه‌ریزی فرهنگی جمکران - خبر قم

 

 

خبر صداوسیمای قم


مدیر حوزه‌های علمیه نیازسنجی زائران مسجد مقدس جمکران را یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های برنامه‌‌‌ریزی فرهنگی در این مکان مقدس عنوان کرد.

آیت الله حسینی بوشهری؛

آیت‌‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در دیدار معاون و مدیران فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه کار فرهنگی با فکر جامعه از یک سو و از سوی دیگر با باورها و گاهاً عواطف مخاطب سر و کار دارد اظهار کرد: در جمکران نیاز به ایجاد انگیزه و جاذبه برای حضور افراد نیست و مردم برای ارتقای فکری، باورها و ارزش‌های خود به این مکان مقدس مشرف می‌شوند و چون فضا، شرایط و عواطف مخاطبین آماده پذیرش است بستری را در اختیار ما قرار می‌دهد که باید از آن به نحو احسن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: عناصر تاثیر گذار در کارهای فرهنگی نخستین نیاز مخاطبان است و باید برای شناخت این نیاز دائماً در حال رصد باشید که بدانید مخاطبین جمکران چه نیازهایی دارند، آیا صرفاً به خاطر احساسات و عشق به وجود حضرت به جمکران کشیده‌اند و یا در پایبندی در مسائل عبادی و دینی و رفتاری از سرمایه لازم برخوردار هستند یا نه و یا برای گرفتن حاجاتشان به این مسجد مقدس روی آورده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت و اثرگذاری مطالب سخنرانان و اشعار و مداحی ذاکران و تاکید بر دانش‌افزایی آنها بیان کرد: ما طرفدار امام زمانی نیاز داریم که عمیق تفکر کند و ایمان عمیق داشته باشد و ما باید کاری کنیم که هر روز بر عاشقان با معرفت و فهیم امام زمان(عجل‌الله تعالی فرجه) بیافزاییم.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری گفت: مداحانی که گاهی با سلیقه و منش خاصی مداحی می‌کنند، برخی اوقات اثر منفی آن بیش از آثار مثبت است، البته مداحان خوب در کشور ما کم نیستند و باید از افرادی استفاده کنید که شعر، پیام و حکمتی که شعر‌هایشان به کار می‌برند تاثیر گذار باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در کنار ترویج عشق به امام زمان(عج) باید عشق به همه اهل بیت(ع) را در زائران جمکران افزایش دهید خاطرنشان کرد: نباید زائر از استان‌های دیگر به مسجد جمکران بیاید و به زیارت حضرت معصومه (س) نرود و این وظیفه مسئولان فرهنگی جمکران است که ابعاد مختلف عشق و معرفت به اهل بیت(ع) را در نمازگزاران این مکان مقدس را تقویت کنند.

آدرس کوتاه :