رونق تولید ملی | سه‌شنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۸

سرانه کلاس درسی در قم از متوسط کشور بالاتر است - خبر قم

 

 

خبر صداوسیمای قم


مدیرکل آموزش و پرورش استان قم: طبق آمار در استان قم بالاتر از 140 متر مربع به ازای هر کلاس درسی است و این یکی از شاخص‌های اصلی کیفی آموزش و پرورش استان قم بوده که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

 

 حمیدرضا شیخ الاسلام شنبه‌شب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه در جلسات این شورا تاکنون 26 مصوبه به تصویب رسیده است اظهار کرد: یک ماه اخیر آموزش و پرورش استان قم به افتخارات بسیاری رسیده است.

وی ادامه داد: در این یک ماه سید محمدجواد طباطبایی یزدی رتبه دوم المپیاد جهانی فیزیک 2015 هندوستان، محمدرسول یزدیان رتبه دوم کشوری در کنکور سراسری 94 در گروه آزمایشی علوم ریاضی فنی، 20 دانش آموز قمی رتبه دو رقمی و 200  دانش آموزش قمی رتبه سه رقمی کنکور 94 را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم بر توسعه شاخص‌های کمی و کیفی فضاهای آموزش و پرورش استان حداقل تا حد متوسط کشوری تاکید کرد و گفت: استان قم با 40 امتیاز آخرین جایگاه فضاهای آموزشی را به خود اختصاص داده و این یکی از مشکلات اصلی اداره‌کل آموزش و پرورش این استان است.

وی با اشاره به اینکه 10 درصد مدارس کشور به صورت دو شیفت اداره می‌شود مطرح کرد: استان قم در حوزه فضاهای آموزشی فاصله بسیاری با متوسط کشوری دارد و در سال‌های گذشته برخی از مدارس استان قم به صورت سه شیفت فعالیت داشتند.

شیخ الاسلام استفاده گسترده‌تر از بخش غیردولتی به ویژه خیرین مدرسه‌ساز را راهکاری برای برطرف‌سازی مشکلات حوزه آموزش و پرورش دانست و افزود: علاوه بر این راهکار باید اعتبارات استانی ویژه‌ای برای اداره‌کل آموزش و پرورش در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه استان قم اکنون به سرانه کلاس درسی مناسبی رسیده است عنوان کرد: این آمار در استان قم بالاتر از 140 متر مربع به ازای هر کلاس درسی است و این یکی از شاخص‌های اصلی کیفی آموزش و پرورش استان قم بوده که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

دژاکام با بیان اینکه 23 پروژه در حوزه آموزش و پرورش در استان قم در حال ساخت است ابراز کرد: اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 800 میلیون تومان برای هشت پروژه سفر رهبری در آینده نزدیک تامین می‌شود.

وی بر همکاری نهادها و سازمان‌های استانی برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش تاکید کرد و یادآور شد: شورای آموزش و پرورش استان قم باید نسبت به مشکلات آموزشی سال‌های آینده استان برنامه‌ریزی‌های مناسبی داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه آمار مشارکت‌های خیرین مردمی در حوزه آموزش و پرورش موجود است تصریح کرد: برخی از مسئولان استانی نگاه ویژه‌ای به اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم دارند و با توجه به اینکه فضاهای آموزشی مورد نیاز شهرک‌ها باید در این اداره‌کل مورد بررسی قرار گیرد نمایندگان این اداره باید در برخی از جلسات مرتبط حضور داشته باشند.

وی با اعلام این خبر که استان قم بالاترین تراکم دانش آموزی در مقطع ابتدایی کشور را به خود اختصاص داده است عنوان کرد: استان قم تاکنون به افتخارات علمی بسیاری رسیده است و برای حفظ این جایگاه باید ظرفیت‌های مختلفی را در حوزه آموزش و پرورش مورد استفاده قرار دهیم.

دژاکام با بیان اینکه یک میلیارد و 650 میلیون تومان از بخش عوارض شهرداری به آموزش و پرورش اختصاص یافته است اظهار کرد: برخی از حرکت‌های استانی درآمدهای استانی آموزش و پرورش را کاهش می‌دهد و این کاهش‌ها می‌تواند مشکلات متعددی را برای استان ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم به دنبال سرمایه‌های اجتماعی است مطرح کرد: دانش آموزان قمی باید در عرصه‌های مختلف سرآمد باشند و این رویکرد مسئولان استانی است به همین علت در بازه زمانی بسیار محدودی به جایگاه مطلوبی رسیده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه آموزش و پرورش برنامه مدونی را در دستور کار خود قرار داده است گفت: مشکلات مذهبی دانش آموزان نیز مورد توجه مسئولان آموزش و پرورش قرار گفته است و در این زمینه برای برطرف‌سازی آسیب‌های اجتماعی مناطق مختلف شهری اقدامات لازم انجام می‌شود. / فارس

آدرس کوتاه :